آموزشی

نحوه انتخاب رنگ برای طراحی سایت

نحوه انتخاب رنگ برای طراحی سایت

نحوه انتخاب رنگ برای طراحی سایت

نحوه انتخاب رنگ برای طراحی سایت را در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

pouria sadeghlou

نویسنده: پوریا صادق لو

دو شنبه, 21 شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱4:۰۰

0 دقیقه
زمان مطالعه
نحوه انتخاب رنگ برای طراحی سایت
[toc]

نحوه انتخاب رنگ برای طراحی سایت می تواند موضوع بسیار مهمی است که برای انتخاب بهترین انتخاب لازم است تا اطلاعاتی در ارتباط با رنگ ها داشته باشیم تا بتوانیم سایتی را طراحی نماییم که از لحاظ گرافیکی جذاب باشد و به طور کلی تاثیر مثبتی را از طرف برند و کسب و کار شما بر کاربران بدهد.

برای طراحی سایت باید این را بدانید که رنگ های به کاربرده شده در سایت شما می توانند تا حدودیی بیانگر موضوع و پیامی از سایت شما باشند. در نتیجه می توان گفت که هر رنگ دارای معنی می باشد که با به کار گیری آن در سایت می تواند آن را به کاربر منتقل کند. برای به کارگیری به جا و اطلاعات بیشتر شما عزیزان از رنگ ها در ادامه به معنای هر رنگ اشاره کرده ایم.

در نهایت برای جذب کاربر بیشتر باید نحوه انتخاب رنگ برای طراحی سایت را بدانید و به غیر از محتوا مرتبط به موضوع کسب و کار خود طراحی گرافیکی سایت مرتبط یا کسب و کار خود را داشته باشید.

توجه داشته باشید که این موضوع به خلاقیت طراح گرافیک سایت شما نیز وابسته است، طراح سایت شما با اطلاعاتی که از رنگ ها و پروژه شما دارد و اصول انتخاب رنگ مناسب در طراحی سایت باید سایتی را برای شما طراحی نماید تا برای کاربران بسیار جذاب باشد. انتخاب رنگ های بی ربط به یکدیگر و یا بی ارتباط با موضوع سایت و یا طراحی سایتی شلوغ از رنگ می تواند کاربر را خسته کرده و موجب ترک کاربر از سایت شود که این می تواند بر سئو سایت نیز تاثیری منفی داشته باشد.

به طور خلاصه ، رنگ سریعترین و مستقیم ترین راه برای ایجاد یک احساس خوب برای کسب و کار شما می باشد و به شرط آنکه درست انتخاب شود، میتواند تاثیرات مثبتی بر کاربران و مشتریان شما داشته باشد.

در ادامه برای کمک به بهترین انتخاب رنگ برای سایت کسب و کار خود اطلاعات را در ارتباط با نحوه انتخاب رنگ برای طراحی سایت و رنگ ها در اختیار شما قرار داده ایم.

رنگ ها به چه معناست؟

همانطور که در بالا برای نحوه انتخاب رنگ برای طراحی سایت گفته شد، هر رنگ دارای معنایی متفاوت از دیگری می باشد که برای استفاده از آن بهتر است تا در ارتباط با معنای آن اطلاع داشته باشید. رنگ هامختلف باوجود معانی مختلف تاثیرات متفاوتی بر افراد می گذارند به همین سبب انتخاب رنگ برای هر پروژه از طراحی سایت در کسب و کار های متفاوت بسیار مهم می باشد.

توجه داشته باشید که رنگ ها این قدرت را دارند که بلافاصله پیام صحیحی راجع به تجارت شما منتقل کنند در نتیجه برا انتخاب آن ها باید وقت گذاشته و بهترین انتخاب را داشته باشید تا پس از ورود کاربر به سایت حسی خوب و پیامی مرتبط را به او بدهید.

کسب اطلاعات بیشتر: 24 افزونه وردپرس برای طراحی سایت در سال 2022

در ادامه به معرفی سه دسته رنگ گرم، سرد و خنثی می پردازیم و نمونه های آن ها را نام براده و معنی آن ها را بیان خواهیم کرد تا اطلاعاتی کلی در ارتباط با این رنگ ها داشته باشید.

رنگ های گرم

رنگ های گرم می توانند شور و اشتیاق را برانگیزند همچنین می توانند تأثیر مهمی بر بازدید کننده داشته باشند ، بهتر است که رنگ های گرم را با رنگ های سرد و خنثی برای ایجاد تعادل مخلوط نمایید تا سایت خسته کننده نباشد.

در ادامه برخی از رنگ های گرم را نام برده و معایب آن ها را برای شما آورده ایم:

  • قرمز : فعال ، احساسی ، پرشور ، قدرت ، عشق
  • صورتی : شیرین ، عاشقانه ، بازیگوش ، گرم ، دلسوز ، نرم
  • نارنجی : گرم ، پرشور ، موفقیت ، عزم راسخ ، دوستانه
  • زرد : جوان ، سرزنده ، پرانرژی ، تازه ، خوش بین

با توجه به معانی گفته شده از هر رنگ گرم، در نحوه انتخاب رنگ برای طراحی سایت ابتدا باید به موضوع سایت و کسب و کار خود توجه کرده و سپس رنگ مناسب با آن را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که این انتخاب به خلاقیت طراح نیز بسیار وابسته است.

رنگ های سرد

رنگ های سرد تأثیر آرام بخشی بر بیننده دارند و به همین دلیل رایج ترین رنگ های مورد استفاده در وب سایت ها می باشند.

  • سبز : تازه ، آرام ، اعتماد ، صلح طلب ، امیدوار ، شفابخش
  • آبی : راحتی ، شفافیت ، آرامش ، اعتماد ، صداقت ، وفاداری ، قابلیت اطمینان
  • بنفش : زرق و برق ، قدرت ، نوستالژیک ، تجمل ، جاه طلبی ، معنوی

با توجه به معانب رنگ های سرد در نحوه انتخاب رنگ برای طراحی سایت می توانید رنگ مرتبط به سایت خود را انتخاب کرده و یا با یکی از رنگ های گرم بالا، انتخاب و در سایت استفاده نمایید.

رنگ های خنثی

رنگ های خنثی در نحوه انتخاب رنگ برای طراحی سایت برای مخلوط کردن با رنگ های گرم یا سرد بسیار مناسب می باشند و اغلب برای ایجاد تعادل در طراحی وب سایت مورد استفاده قرار می گیرند.

  • خاکستری : احترام ، خرد ، صبر ، مدرن ، طول عمر ، هوشمند
  • سیاه : قدرتمند ، جسور ، جدی ، زیبا ، مجلل ، نمایشی ، رسمی
  • قهوه ای : دوستی ، زمین ، خانه ، فضای باز ، اعتبار ، سادگی ، استقامت

سه مدل از رنگ ها در بالا معرفی شده و از آن ها نام برده شد که می توانید برای طراحی سایت از آن ها استفاده نمایید. معانی رنگ های بالا نحوه انتخاب رنگ برای طراحی سایت را برای شما می تواند راحت تر کند.

روانشناسی رنگ و شناخت برند

روانشناسی رنگ در برند

روانشناسی رنگ در برند

در نحوه انتخاب رنگ برای طراحی سایت بهتر است بدانید که هر رنگ از نظر روانشناختی دارای معنی و تاثیراتی می باشد. هنگامی که نوبت به تسهیل تعامل برند برای یک وب سایت می رسد ، رنگ به عنوان یک عملکرد اصلی برای جلب توجه ، تبدیل کاربر به مشتری و ایجاد وفاداری برای بازدیدکنندگان عمل می کند. در برخی مواقع با انتخاب رنگ مناسب ، کاربر حتی بدون دیدن لوگو قادر به شناسایی یک مارک تجاری آشنا خواهد بود.

علاوه بر معنای کلی که در بالا ذکر شد در پشت هر رنگی ، گرایش های خاصی نیز وجود دارد که مارک ها اغلب برای ایجاد شناخت از آن ها پیروی می کنند.

به عنوان مثال در رستوران ها معمولاً قرمز و نارنجی و در بانک ها و موسسات مالی اغلب آبی مورد استفاده قرار می گیرد، محصولات لوکس معمولاً به رنگ سیاه بسته بندی می شوند ، هتل ها معمولاً سفید ، آبی ، سیاه یا سبز می باشند. در نتیجه برخی رنگ ها در برخی زمینه های کسب و کار شناخته شده هستند و برای ایده داشتن از این رنگ ها می توانید نمونه سایت هایی را در زمینه کسب وکار خود مشاهده نمایید و سپس رنگ سایت خود را انتخاب کنید.

به طور کلی رنگ ها در همه جا وجود دارند و در صورت استفاده صحیح می توانند هر نوع احساس یا عملی را که از مخاطبان می خواهید، بهبود و ارتقا ببخشند. در حالی که رنگ ها نقشی بسیار مهمی در طراحی سایت دارند ، به تنهایی برای طراحی سایت خوب کافی نمی باشند و فقط یکی از راه های بیشماری است که برای طراحی سایت مناسب و برجسته کردن برندتان مورد استفاده قرار میگیرد و برای طراحی گرافیکی سایت باید ابتکار و خلاقیت را در مرحله اول به کار ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.